V prvom blogu ste mali možnosť viac nahliadnuť do backstage platformy Onlinelessons.sk. Predstavili sme Vám Mika, Zuzku, Moniku a Milku. Štvorica môjmu srdcu blízka. Nastal čas na spoznanie druhej 4-člennej posádky našej pomaly, ale isto rastúcej platformy.
Boli časy, kedy som si nedovolila snívať o viac ako 2 lektoroch spolupracujúcich s našimi klientami. Preto písanie týchto riadkov mi prináša veľkú radosť, že som mohla spoznať skvelých ľudí milujúcich jazyky, zbožňujúcich učenie a patria k veľkým osobnostiam onlinelessons.sk.
Vidieť niekedy „úspech“ druhých prináša zdanie, že celá práca ide ľahko a bez problémov. Rada by som každého takého človeka vyviedla z omylu. A som si istá, že každý kto napríklad pečie koláč vie, koľko krokov to obnáša. A len ak ich zvládnete, krok za krokom, výsledok je fajn. A každý vie, že na prvýkrát to nie je žiadna sláva. Dokonca ani na druhýkrát. A preto opatí sa opakovať si v duchu i nahlas „never give up, never stop trying“. Aj keď to nejde, pokazí, stačí sa nadýchnuť a ísť ďalej.
Nikdy som nebola veľký „fan of Lady Gaga“, no mám rada potulky dlhých nocí. Raz vo svojej „speech“ pri preberaní Oscara v 2019 povedala: „Dokážeš čokoľvek, čo si vezmeš do hlavy, ak budeš na sebe ťažko pracovať a nevzdáš sa, aj keď opakovane spadneš. Vtedy fakt dokážeš čo-koľ-vek.“
Naša platforma nás neprestala baviť. Preto mi dovoľte predstaviť Vám z pohľadu mňa, Alenky, kto sú ďalší štyria statoční, ktorí s vami trávia hodiny, ukazujú zákutia jazykov a často vedia o vás viac ako vaši známi, a ktorým vás zverujem do rúk s tou najväčšou dôverou.
Predstavujem Vám Mišku, Danku, Stephena a Soňu.
Miška M. /NJ/
Pred pár dňami sa ma kamarátka opýtala: „Alenka, a ty si so svojimi lektormi rozumieš? Pracujú ako majú?“ A to bol moment, kedy som na prvú otázku vedela odpoveď hneď a zaraz. Donútila ma táto otázka rozmýšľať. Otázka padla pred budovou, kde som dala v júni výpoveď. Pozrela som na ňu a spomenula som si, že ľudí treba počúvať. Rozumieme si spolu, smejeme sa a rešpektujeme v plnej miere. Myslím, že lektori pochopili, že urobím maximum, aby som nešla proti nim ich vôli. Stále hľadáme kompromis. A či „pracujú ako majú?“ Otázka ma prekvapila, lebo napríklad taká lektorka nemčiny ako je Miška, to vám poviem, že je pedant, jej presnosť a nadšenie pre učenie aj detí je obrovským prínosom pre našu platformu. Miška je našou stálicou. Mám rada komunikáciu s ňou. Tú nemeckú vecnosť a presnosť vie dokonale preniesť do práce. A áno, viete čo mám veľmi rada? Keď sa Miška smeje! Úsmev jej pristane. A ešte jedna veľká devíza Mišky. Ona nikdy nepovedala nie, stále hľadala cestu, má obriu trpezlivosť na učenie detí aj s poruchami učenia a mať takého človeka, ktorý má vedomosť a vzdelanie ako učiť deti s poruchami učenia je nadovšetko. Miška, ďakujem ti! (a myslím, že nie som v tom sama!)
Danka J. /FRJ/
Tak na túto dámu mám „slabosť“. Viete, ono to bolo takto. Raz mi napísala nejaká Danka, že by sa chcela učiť nemčinu a španielčinu u nás. Prešiel rok, dva, dievča stále sa učilo s nami a zrazu mi prišla správa: „Alenka, nemôžem pre vás učiť FRJ?“ „No, musíte!“ znela moja nadšená odpoveď. Danka žije v Mekke francúzštiny. Ovláda niekoľko jazykov: francúzsky, anglicky, nemecky, španielsky, taliansky, a učí sa čínsky. Čo vám poviem, pani polyglotka. Aktívne ovládanie jazykov jej umožnilo vedieť ako ľudia pri učení jazykov rozmýšľajú. Preto je aj na slovo vzatou metodologičkou. Učí aj detí, najmladšia má 10 rokov a mladá slečna je Dankou a francúzštinou ohúrená. Lebo vzťah lektor a klient, či už veľký alebo malý vám vie otvoriť dvere k nepoznaným zákutiam jazykov. Vďaka Danke a jej francúzskemu pokoju približujeme Francúzsko priamo do obývačiek a kancelárií našim klientov.
Stephen H. /ANJ/
Jedného dňa mi prišla správa od Barryho, či nepotrebujem native-a. „Prečo by som ho nepotrebovala?“ napadlo mi. Prišlo mi to ako skvelý nápad. A Stephen bol náš. Viete, čo ma Stephen naučil? Veľmi peknej, zdvorilej, formálnej, úctivej komunikácii. Bude to ich celou kultúrou, samozrejme. Zároveň ma prekvapilo používanie úctivých fráz ospravedlnenia a vysvetlenia, ak napríklad neodpísal neskôr na nejakú správu, či mail. Stále mi hlava „zapípala“, že to by nebolo zlé osvojiť si – milo, pekne, úctivo reagovať na ľudí, s ktorými pracujeme, či žijeme. Ono je to potom celé také lepšie a krajšie. Stephen učí firemné kurzy vďaka jeho súrodosti jazyka a business sfére, učí aj teens, a je na neho mega spoľahnutie. Áno, mať v tíme „pure native American English speaker“ bol stále môj sen. Vôbec sa nečudujem, že Stephena majú klienti veľmi radi.
Soňa K. /ANJ/
Jej, tak takto. Príbeh Soni bol viac ako čarovný. Je nutné povedať, že počas „corona crisis “ nám prišlo veľa CV so záujmom o spoluprácu s našou platformou. Málokto chce učiť malé deti a ešte menej ľudí ich vie efektívne, s nadšením, entuziazmom a hlbokou vedomosťou jazyka. Keď nám napísala Sonička, napísala som jej krátku otázku, či by mala záujem učiť malé deti od 7-8 rokov. „Áno.“ znela odpoveď. „Ja učím takéto malé deti.“ Metodológia pri výučbe detí je kľúčová. A takto sa začala súhra duše so Soňou. Je to veselá kopa, veľa sa pýta a ten, kto sa pýta sa veľa dozvie. Má trpezlivosť, chtivosť, je to skrytý živel plný života milujúcich jej dvoch psíkov. Sonička si získala za veľmi krátky čas veľa detských duší. Lebo čo sa dobré zaseje, len dobré vyrastie. A naša platforma investuje do detí veľa energie, lebo veríme, že vytvorenie kvalitného vzťahu k jazyku začína kvalitným učiteľom.
Verím, že ste opäť o krok bližšie k nám. Či už ako naši klienti, naši kamoši, podporovatelia, či neprajníci. Hodinu, čo hodinu s vami si hovoríme, že toto je to, čo robiť chceme – VĎAKA. Bez vás nie sme. Hlboko si to uvedomujeme, najmä v tejto COVID – 19 dobe. Zdá sa mi to málo povedať iba „ďakujem vám“, ale verím, že „viete, že my vieme“. Spolu búrame stereotypy nastavené v našej spoločnosti.
Už o pár dní sa môžete tešiť na predstavenie poslednej štvorice lektorov online lessons.sk. Bude paráda. Lebo sme to my. Online lessons.sk tím.